توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است
سرخط خبرها

افتخار جمهوری اسلامی این است که «انتخابات» را مردم برگزار می‌کنند + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۶۹۳۶
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
افتخار جمهوری اسلامی این است که «انتخابات» را مردم برگزار می‌کنند + فیلم
همایش آموزشی توجیهی فرمانداران استان خراسان رضوی در شعب اخذ رای انتخابات(۱۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد انتخاباتی استان در همایش آموزشی توجیهی فرمانداران در شعب اخذ رای انتخابات(۱۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که صبح امروز، ۲۸ دی ۱۴۰۲ در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، تقدیر و تشکر از شما بود که به ندای رهبری پاسخ گفتید و در مسیر انجام یک تکلیف الهی گام گذاشتید، حضرت آقا فرمودند «انتخابات هم حق و هم تکلیف است و برای انجام این واجب شرعی مقدماتش برعهده شماست».

وی افزود: در استان حدود ۸۰ هزار نفر کمک‌یار ما هستند و به عنوان یک حرکت نمادین تلاش ما این بود که این را به عرصه بروز و ظهور رسانده و زحمات شما را نشان دهیم که در مسیر امتداد خون شهدا گام‌های خود را در مسیر انقلاب برداشتید.

به گفته وی در این چهل و اندی سال، ۳۲۰هزار شهید در مسیر انقلاب دادیم و همچنان این مسیر را حفظ می‌کنیم و پیام این حضور و انجام تکلیف واجب شما این است که مردم، انقلاب خود را دوست دارند، پای آن هستند و در مسیر حفظ آن جان خود را فدا خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی خراسان رضوی ادامه داد: ما تعهد کردیم و بر خود فرض دانستیم که انتخاباتی سالم و بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ برگزار کنیم. لازمه برگزاری انتخابات سالم دقت نمایندگان فرماندار است و افتخار جمهوری اسلامی این است که انتخابات را مردم برگزار می‌کنند.

طباطبایی ادامه داد: هیئت اجرایی ما معتمدان مردم هستند و همین معتمدان حداقل ۳ نفر و حداکثر ۹ نفر را به عنوان اعضای شعبه معرفی می‌کنند و آن‌ها هستند که انتخابات را اجرا می‌کنند. یک نفر نماینده فرمانداران داریم برای نظارت بر اینکه همه وظایف خود را به درستی و صحت انجام دهند و اگر در مسیر انجام وظیفه مشکلی هست شما باید رفع کنید، اما از طریق خود. شعبه اخذ رای جای رای دادن است نه جای توقف بیش از آن و این وظیفه سنگینی است، شما باید از نیروی انتظامی بخواهید علاوه‌بر امنیت، نظم شعبه را نیز برقرار کند.

وی افزود: روز برگزاری، ستاد انتخابات اطلاعیه صادر می‌کند، اما مکتوب نمی‌کند و شما باید گوش به زنگ باشید. مدیریت کلان شعبه به عهده شماست. شما نماینده فرماندار و ستاد انتخابات هستید نباید مشکلی در مسیر و برگزاری انتخابات باشد، نباید رای دادن با تاخیر انجام شود، ما متعهد شدیم که امسال راس ساعت ۸ انتخابات را برگزار کنیم که مستلزم این است شا قبل از روز انتخابات، مسلط بر شعبه باشید. 

مردم، ولی‌نعمت ما هستند

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: محیط شعبه را محیط آرامش‌بخشی قرار بدهید، اعضای شعبه وظایف خود را به درستی انجام دهند، سرعت کار افزایش یابد، نمی‌خواهیم توقف در شعبه زیاد شود. مهم‌ترین وظیفه در روز انتخابات ۱۱ اسفند به عهده شماست، ارتباطات خود را حفظ کنید. امکانات داخل شعبه را بررسی کنید. این دوره برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یک تعرفه خواهیم داشت؛ هم زمان را کاهش می‌دهد در داخل شعبه و هم ازنظر اقتصادی مناسب‌تر است.

وی افزود: تبلیغاتی که اطراف شعبه انجام شده باید قبل از انتخابات محو شود، اگر کسی توانایی نوشتن را ندارد نگذارید هرکسی کار فرد را انجام دهد، احترام و عزت باید در حد کمال خود باشد. مردم، ولی‌نعمت ما هستند، باعزت وارد شوند و با عزت خارج شوند، نشان دهید که مردم، ولی‌نعمت ما هستند.

طباطبایی در نهایت گفت: بزرگ‌ترین خدمت در مسیر سلامت انتخابات ۱۱ اسفند بر عهده شماست، ما زمینه‌های لازم را فراهم می‌کنیم و روز انتخابات ۱۱ اسفند چشم امید ما به شما بزرگواران است، انتخابات سالم مشارکت را افزایش می‌دهد اگر رای مردم را حق الناس بدانیم و به مثابه آن محافظت کنیم رقابت شکل گرفته و امید به نتیجه آرا بیشتر خواهد شد.

وی افزود: ما ۴۱ دوره انتخابات برگزار کردیم که هیچ شاعبه‌ای نداشته است، ان‌شاءالله این انتخابات هم سالم و با مشارکت همه مردم برگزار می‌شود. ضمن اینکه به عنوان جهاد تبیین همه وظیفه دارید کما اینکه نخبگان این جامعه هستید، دستاورد‌های ۴۳ سال انقلاب اسلامی را به مردم بازگو کنید. مردم وظیفه خود را انجام می‌دهند، ۴۳ سال پیشرفت علی‌رغم وجود تحریم‌های کمرشکن جهان استکبار در حوزه هوا فضا، پزشکی، علمی و دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی را بیان کنید. 

قرار است انتخابات متفاوتی را برگزار کنیم 

همچنین محمدکمال سروی‌ها، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی در ادامه گفت: امید است در روز ۱۱ اسفند به بهترین شکل اخذ رای انجام شود. ابتدا گرامی بداریم اقتدار سپاه را در حرکت زیبایی که روز گذشته انجام شد و تشکر کنیم از سلحشوران یمنی که قواعد جهانی را برنتافتند و در برابر آمریکای جهان‌خوار ایستادگی کردند. روزی حضرت امام به سپاه می‌گفتند «ناو آمریکایی که وارد خلیج‌فارس شد بزنید»، اما نمی‌توانستیم، چون امکانات نداشتیم، اما امروز عراق، سوریه، یمن و لبنان مقابل آمریکا می‌ایستند. به گفته بسیاری از اندیشمندان آمریکا، اسرائیل در حالم محو شدن و آمریکا رو به افول است.
وی افزود: قرار است انتخابات متفاوتی را برگزار کنیم، همواره شاهد بودیم طی ۴۰ و اندی سال که انتخابات برگزار کردیم مردم برای رای دادن اذیت می‌شدند و به زحمت می‌افتادند زیرا فضای درستی برای مردم تهیه نمی‌کردیم، اما در این انتخابات در تراز جمهوری اسلامی امکاناتی را فراهم می‌کنیم. 
وی در ادامه گفت: همه انسان‌های کارآمد جمع شدند که اتفاق مبارکی رقم بخورد. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم می‌دانیم چه اتفاقاتی قرار است بیفتد و باید برای هر لحظه آن فکر کنیم که تمهیدات آن را فراهم کنیم. مردم باید با حفظ کرامت رای دهند. در لایحه‌های مختلف آموزشی به شما گوشزد می‌شود، اکنون حدو ۳۰۰ نفر از ناظران در جمع شما هستند. 
سروی‌ها عنوان کرد: نماینده فرماندار باید اعضای شعبه اخذ رای را بشناسد و ارتباط چهره به چهره داشته باشد.

در این همایش اسلامی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور به آموزش به نمایندگان فرماندار خراسان رضوی در حوزه انتخابات و شعب اخذ رای پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز،  همایش آموزشی توجیهی نمایندگان فرمانداران در هیئت‌های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و جمع کثیری از نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رأی، صبح امروز در تالار همایش‌های انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌ها برگزار شد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در کشور برگزار می‌شود. استان خراسان‌رضوی شامل ۱۲ حوزه انتخابیه است و ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->